J 2013

Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií

ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Hana CÍDLOVÁ, Eva TRNOVÁ, Anna BAYEROVÁ, Gabriela KUBĚNOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií

Název anglicky

Standards of Selected Chemical Skills of Primary School Pupils and Grammar School Students

Autoři

ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika) a Gabriela KUBĚNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Chemické listy, Praha, Česká společnost chemická, 2013, 0009-2770

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.196

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00066632

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000328730000012

Klíčová slova česky

základní a střední školy; vzdělávací programy; obecné a speciální chemické dovednosti; dovednostní testy; úroveň dovedností

Klíčová slova anglicky

primary schools; grammar schools; educational programs; general and specific chemical skills; tests of skills; level of skills

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2018 15:47, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Problematika atraktivity a adekvátnosti školního vyučování přírodovědným předmětům je v současnosti diskutována v mnoha zemích. V České republice kurikulární změny probíhaly v letech 2005–2010, čímž bylo školám umožněno si tvořit své vlastní vzdělávací programy. V rámci výzkumného projektu autorky tohoto článku vytvořily teesty, jejichž cílem je zjišťovat úroveň obecných a specifických dovedností žáků v posledním ročníku základní školy a studentů v předposledním roce studia gymnázia. Článek zpracovává výsledky testování uvedených skupin respondentů.

Anglicky

At present the problems of attractivity and adequacy of school education in natural science is discussed in many countries. In the Czech Republic curriculum changes continued in 2005–2010, which enabled the schools to form their own educational programs. In the frame of a research project, tests were designed for conducting a survey of general and specific chemical skills of pupils in the last year of primary schools and of students in the last but one year of grammar schools. This article reports about results of testing the respondents mentioned above.

Návaznosti

GAP407/10/0514, projekt VaV
Název: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy