2013
Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Hana CÍDLOVÁ, Eva TRNOVÁ, Anna BAYEROVÁ, Gabriela KUBĚNOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií
Název anglicky
Standards of Selected Chemical Skills of Primary School Pupils and Grammar School Students
Autoři
ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika) a Gabriela KUBĚNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Chemické listy, Praha, Česká společnost chemická, 2013, 0009-2770
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.196
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00066632
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000328730000012
Klíčová slova česky
základní a střední školy; vzdělávací programy; obecné a speciální chemické dovednosti; dovednostní testy; úroveň dovedností
Klíčová slova anglicky
primary schools; grammar schools; educational programs; general and specific chemical skills; tests of skills; level of skills
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2018 15:47, Dana Nesnídalová
V originále
Problematika atraktivity a adekvátnosti školního vyučování přírodovědným předmětům je v současnosti diskutována v mnoha zemích. V České republice kurikulární změny probíhaly v letech 2005–2010, čímž bylo školám umožněno si tvořit své vlastní vzdělávací programy. V rámci výzkumného projektu autorky tohoto článku vytvořily teesty, jejichž cílem je zjišťovat úroveň obecných a specifických dovedností žáků v posledním ročníku základní školy a studentů v předposledním roce studia gymnázia. Článek zpracovává výsledky testování uvedených skupin respondentů.
Anglicky
At present the problems of attractivity and adequacy of school education in natural science is discussed in many countries. In the Czech Republic curriculum changes continued in 2005–2010, which enabled the schools to form their own educational programs. In the frame of a research project, tests were designed for conducting a survey of general and specific chemical skills of pupils in the last year of primary schools and of students in the last but one year of grammar schools. This article reports about results of testing the respondents mentioned above.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaV |
|