e 2013

Kvalita přípravného vzdělávání jako součást profesního rozvoje

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Kvalita přípravného vzdělávání jako součást profesního rozvoje

Název anglicky

Quality of initial training as part of professional development

Autoři

Vydání

Praha, 4 s. Roč. II, č. 9, Květen, 2013, 2013

Nakladatel

Poradce ředitelky

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

kvalifikace; přípravné vzdělávání; učitel mateřské školy

Klíčová slova anglicky

qualification; preparatory education; kindergarten teacher
Změněno: 22. 12. 2013 17:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá přípravným vzdělávání v České republice a zamýšlí se nad efektivností Středních pedagogických škol. Dokládá průkazné výsledky šetření v zahraničí, které poukazují na nutnost zvyšovat přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol. Potřebnost kvalifikace v úrovni bakalářského studia dává do souvislostí s klesajícími výsledky českého školství. Poukazuje na možné využité přípravného vzdělávání na středoškolské úrovni pro sektor péče o děti netříleté. Autorka vnímá vysokou věkovou hranici učitelů mateřských škol jako výhodu pro zvyšování kvalifikace na terciární úrovni z hlediska finančního nárůstu.

Anglicky

The paper deals with preparatory education in the Czech Republic and speculates about the effectiveness of secondary pedagogical schools. It documents of probatice results of investigations abroad, which highlights the need to improve the preparation education of kindergarten teachers. The need for qualification at level of bachelor's degree correlates with declining results of the czech education. Points to be used for pre-school education level for childcare of children ubder three years. The author links the high ages of kindergarten teachers and EU requirements on increasing of qualification at tertiary level. They create good preconditions for the introduction of higher requirements for qualified nursery teachers.

Přiložené soubory