2013
Kvalita přípravného vzdělávání jako součást profesního rozvoje
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Kvalita přípravného vzdělávání jako součást profesního rozvoje
Název anglicky
Quality of initial training as part of professional development
Autoři
Vydání
Praha, 4 s. Roč. II, č. 9, Květen, 2013, 2013
Nakladatel
Poradce ředitelky
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
kvalifikace; přípravné vzdělávání; učitel mateřské školy
Klíčová slova anglicky
qualification; preparatory education; kindergarten teacher
Změněno: 22. 12. 2013 17:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá přípravným vzdělávání v České republice a zamýšlí se nad efektivností Středních pedagogických škol. Dokládá průkazné výsledky šetření v zahraničí, které poukazují na nutnost zvyšovat přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol. Potřebnost kvalifikace v úrovni bakalářského studia dává do souvislostí s klesajícími výsledky českého školství. Poukazuje na možné využité přípravného vzdělávání na středoškolské úrovni pro sektor péče o děti netříleté. Autorka vnímá vysokou věkovou hranici učitelů mateřských škol jako výhodu pro zvyšování kvalifikace na terciární úrovni z hlediska finančního nárůstu.
Anglicky
The paper deals with preparatory education in the Czech Republic and speculates about the effectiveness of secondary pedagogical schools. It documents of probatice results of investigations abroad, which highlights the need to improve the preparation education of kindergarten teachers. The need for qualification at level of bachelor's degree correlates with declining results of the czech education. Points to be used for pre-school education level for childcare of children ubder three years. The author links the high ages of kindergarten teachers and EU requirements on increasing of qualification at tertiary level. They create good preconditions for the introduction of higher requirements for qualified nursery teachers.