a 2013

Digital children observe the digital earth from above: How they read aerial and satellite images?

SVATOŇOVÁ, Hana a Marian RYBANSKÝ

Základní údaje

Originální název

Digital children observe the digital earth from above: How they read aerial and satellite images?

Název česky

Digitální děti si prohlížejí digitální planetu z výšky. Jak čtou letecké a družicové snímky?

Autoři

SVATOŇOVÁ, Hana a Marian RYBANSKÝ

Vydání

2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

čtení map a leteckých a družicových snímků, vývoj v interpretaci čtení map a snímků ve školním věku

Klíčová slova anglicky

reading maps, interpretation of satellite and aerial images; development of reading maps and images in school age
Změněno: 30. 12. 2013 13:33, doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D.

Anotace

V originále

Digital aerial and satellite images depicting the Earth surface are not secret anymore and they are easily available for general public. Publishing of aerial and satellite images provoke the questions how the non-experts or the amateur groups can interpret these images, how they are able to cope with vertical or oblique images, with their colour, missing lettering, etc. The paper presents the results of the research of the above mentioned questions where the respondents were the Czech pupils and student at the age of about eleven, fifteen and nineteen years. These results are aimed at the effective exploitation of aerial and satellite images in teaching, they represent also an information for imagery producers and distributors. A non-traditional view on the Earth surface from above using aerial or satellite images is one of the opportunities to discover the beauty of the Earth

Česky

Letecké a družicové snímky již nejsou utajovány a tisíce dětí a dospělých si je prohlíží i na internetu. Otázkou výzkumu prezentovaného v článku je testování, jak děti as tudenti čtou letecké snímky a mapy, jaké jsou rozdíly mezi čtením map a snímků, mezi interpretací snímků v pravých či falešných barvách, snímků kolmých nebo šikmých. Výsledky testování mohou být zajímavé pro zvdělavatele i distributory leteckých a družicových snímků.

Návaznosti

MSM0021622418, záměr
Název: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Dynamická geovizualizace v krizovém managementu