SCHLIXBIEROVÁ, Iva a Svatopluk NOVÁK. Prekoncepty (nejen) v zeměpisu – na příkladu Latinské Ameriky. Biologie - chemie - zeměpis. Praha: SPN, 2013, roč. 22, 5/2013, s. 246-249. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prekoncepty (nejen) v zeměpisu – na příkladu Latinské Ameriky
Název česky Prekoncepty (nejen) v zeměpisu – na příkladu Latinské Ameriky
Název anglicky Prekonceptions (not only) in geography – the example of Latin America
Autoři SCHLIXBIEROVÁ, Iva (203 Česká republika, garant, domácí) a Svatopluk NOVÁK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Biologie - chemie - zeměpis, Praha, SPN, 2013, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070715
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Prekoncept; žák; diagnostika
Klíčová slova anglicky Preconcept;pupil; diagnosis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Iva Schlixbierová, Ph.D., učo 105010. Změněno: 27. 3. 2014 08:03.
Anotace
Prekoncepty představují prvotní kombinaci představ a interpretací přírodních a sociálních jevů v očích žáků. Je zapotřebí počítat s jejich značnou odolnosti vůči změnám. Hrají důležitou roli při dalším poznávání a osvojování nových informací, které se realizuje nejen ve škole. Uskutečněný výzkum prokázal nepříliš vysokou efektivitu vyučovacího procesu na příkladu šestého a osmého ročníku základní školy. Z hlediska učitele by tak prvotním zájmem měla být diagnostika prekonceptů a přizpůsobení výuky získaným informacím.
Anotace anglicky
Preconcepts represent the primary combination of notions and interpretations of natural and social phenomena in the eyes of the pupils. It is necessary to take into account their considerable resistance to changes. Therefore, from the perspective of the teacher, the primary concern should be a diagnosis of preconcepts and adapting the teaching to the obtained information. Only the pedagogue's targeted professional actions will lead to the necessary and required modification of existing pupils' preconcepts.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:33