Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1138800, author = {Pravdová, Blanka}, address = {Ústí nad Labem}, edition = {první}, editor = {Círus Lukáš}, keywords = {student teacher, training practice, reflective learning, higher education teachers}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Ústí nad Labem}, isbn = {978-80-7414-602-2}, pages = {548-552}, title = {Nová koncepce pedagogických praxí na PdF MU v Brně: výzvy a očekávání}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1138800 AU - Pravdová, Blanka PY - 2013 TI - Nová koncepce pedagogických praxí na PdF MU v Brně: výzvy a očekávání CY - Ústí nad Labem SN - 9788074146022 KW - student teacher, training practice, reflective learning, higher education teachers N2 - Příspěvek představuje novou koncepci pedagogických praxí, kterou pro studenty navazujícího magisterského studia vzdělávacích programů Učitelství pro ZŠ, Učitelství pro SŠ, Učitelství pro ZŠ a jazykové školy a pro dvouborové studenty programu Speciální pedagogika připravila katedra pedagogiky PdF MU. Připravená koncepce bude na PdF MU empiricky ověřována od září 2013. Text si klade za cíl vymezit teoretická východiska a hlavní znaky inovované koncepce, jimiž jsou především (a) větší časový rozsah praxe, (b) působení studentů učitelství v roli asistenta učitele, (c) průběžné sdílení zkušeností a jejich reflexe v rámci reflektivních seminářů na fakultě, (d) zintenzivnění spolupráce mezi PdF a školami, ale i mezi jednotlivými pracovišti pedagogické fakulty a (e) důraz na vzdělávání cvičných učitelů i vysokoškolských vyučujících v oblasti reflektivního učení, mentoringu a supervize. V závěru příspěvku uvádíme další nezbytné kroky ke zkvalitňování přípravného učitelského vzdělávání na PdF MU, jejichž realizací chceme vytvořit podmínky pro udržitelnost nové koncepce pedagogických praxí v dalším období. Jedná se o propojení systému praxí s inovovaným pojetím společného pedagogicko-psychologického základu, dále o důslednou evaluaci celého procesu ze strany všech zúčastněných subjektů a o hledání dalších možností spolupráce mezi vysokoškolskými pedagogy, studenty učitelství a cvičnými učiteli. ER -
PRAVDOVÁ, Blanka. \textit{Nová koncepce pedagogických praxí na PdF MU v Brně: výzvy a očekávání}. první. Ústí nad Labem, 2013, s.~548-552. ISBN~978-80-7414-602-2.
|