ŠTĚPÁNEK, Kamil. REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ. Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/2. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 27/2013, č. 2, s. 186-192. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ
Název anglicky Reflection of national history on postage stals : from the historical source to media education
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/2, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070813
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 18. 2. 2015 17:58.
Anotace
Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní (národní) dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukatívní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.
Anotace anglicky
The text analyses the didactics and methodical aspects of the application of postage stamps in the educational process. Like posters, postage stamps are historical source reflecting especially modern (national) history. On the basis of appropriate selection it is possible to concisely and effectively explain the mechanism of propaganda within history teaching. With the procedure described arises effective alternative educational medium strengthening cross-curricular cooperation – school history – media education.
VytisknoutZobrazeno: 25. 6. 2024 06:00