D 2013

Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum

Název česky

Maticový model struktury učiva biochemie

Autoři

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Prague, Czech Republic, The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012), od s. 176-190, 15 s. 2013

Nakladatel

Curriculum

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00070849

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904948-4-8

Klíčová slova česky

model, maticový model, teoretická analýza, analyticko-syntetický přístup, řešení problému

Klíčová slova anglicky

model; matrix model; theoretical analysis; theoretical synthesis; analytical-synthetic approaches; problem solving; biochemistry curriculum

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2014 21:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

We have created Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum on the basis of theoretical analysis of the information (so far known) in the field of the data mining and analytical-synthetic approaches to problem solving. The analysis in our approach is understood as a scientific method which is based on the decomposition of the whole to elemental parts. The aim of the analysis is to identify essential features of the elementary parts of the whole. Synthesis is understood as a process of a new joining of two or more elemental parts into the final unit so that the information obtained can lead to a better understanding of relationships between the modeled objects and phenomena.

Česky

Vytvořili jsme maticový model struktury učiva biochemie na základě teoretické analýzy informací (dosud známých) v oblasti získávání dat a analyticko-syntetických přístupů k řešení problémů. V našem přístupu je analýza chápána jako vědecká metoda, která je založena na dekompozici celku na elementární části. Cílem analýzy je identifikovat podstatné rysy základních částí celku. Syntéza je chápána jako proces nového spojování dvou nebo více elementárních částí do výsledného celku tak, že získané informace mohou vést k lepšímu pochopení vztahů mezi modelovanými objekty a jevy.