MILÉŘ, Tomáš, Jan HOLLAN a Jindřiška SVOBODOVÁ. Climate Change Education for Physics Teachers. In ICPE-EPEC 2013, The International Conference on Physics Education. 2013. ISBN 978-80-7378-243-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Climate Change Education for Physics Teachers
Název česky Vzdělávání o změně klimatu pro učitele fyziky
Autoři MILÉŘ, Tomáš, Jan HOLLAN a Jindřiška SVOBODOVÁ.
Vydání ICPE-EPEC 2013, The International Conference on Physics Education, 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7378-243-6
Klíčová slova česky univerzitní vzdělávání; fyzika; změna klimatu; skleníkový efekt
Klíčová slova anglicky university education; physics; climate change; greenhouse effect
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Změněno: 28. 3. 2014 10:49.
Anotace
Climate change science is a multidisciplinary field. Many important functions of the climate system are domain of “climate physics”. We claim, that physics teachers should have good understanding of basic principles of climate physics, e.g. greenhouse effect and causes of sea level rise, in order to transmit the knowledge towards their pupils. Dozens of studies have shown that people (mostly students or pupils) confuse greenhouse effect with ozone hole. To investigate the roots of this confusion we interviewed students at Masaryk University, Faculty of Education, who suppose to become physics teachers. The findings of our study were utilized to design an university course based on laboratory and outdoor experiments and measurements. We provide recommendations for improvement of teaching physics at universities.
Anotace česky
Věda o změně klimatu je multidisciplinární obor. Mnoho důležitých funkcí klimatického systému je doménou "fyziky klimatu". Tvrdíme, že učitelé fyziky by měli mít dobrou znalost základních principů fyziky klimatu (např. skleníkový efekt a příčiny vzestupu hladiny moře), aby byli schopni předávat tyto poznatky svým žákům. Desítky studií (obvykle prováděných na studentech nebo žácích) dokládají, že lidé pletou skleníkový efekt s ozónovou dírou. Abychom odhalili kořeny takových miskoncepcí, provedli jsme řízené rozhovory se studenty učitelství fyziky na PdF MU. Závěry naší případové studie byly využity k navržení univerzitního kurzu, jehož základem jsou laboratorní nebo terénní experimenty a měření. Ze studie vyvozujeme doporučení pro zlepšení výuky fyziky na vysokých školách.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:34