2013
Zum Begriff des Kunstwerks und des Gebildes in H.-G. Gadamers Hermeneutik und im tschechischen Strukturalismus
HROCH, JaroslavZákladní údaje
Originální název
Zum Begriff des Kunstwerks und des Gebildes in H.-G. Gadamers Hermeneutik und im tschechischen Strukturalismus
Název česky
K pojetí uměleckého díla a výtvoru v hermeneutice H.-G. Gadamera a v českém strukturalismu
Název anglicky
The Conception of the Artwork and Structure in H.-G. Gadamer´s Hermeneutics and in the Czech Structuralism
Autoři
HROCH, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Workshop: Aspekte der Medienphilosophie, Bauhaus-Universitat Weimar, 2013
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/13:00070912
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
umělecké dílo; výtvor; H.-G. Gadamer; J. Mukařovský; hermeneutika; filosofie umění; český strukturalismus
Klíčová slova anglicky
the artwork; structure; H.-G. Gadamer; J. Mukařovský; hermeneutics; philosophy of art; Czech structuralism
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 16. 1. 2014 18:03, prof. PhDr. Jaroslav Hroch, CSc.
V originále
Dieses Vortrag thematisiert das Konzept des Kunstwerks und des Gebildes in der Hermeneutik Hans-Georg Gadamers, sowie im tschechischen Strukturalismus. In Gadamers Kunstphilosophie, in ihrem terminologischen Gerust, besondere formale und strukturelle Momente auftreten, die Gadamers Kunstphilosophie mit dem Bestrebungen des tschechischen Strukturalismus nach einem offenen, dynamisierenden Strukturbegriff verbinden.
Česky
Tato přednáška se zabývá pojetím uměleckého díla a výtvoru jak v hermeneutice H.-G. Gadamera, tak i v českém strukturalismu. V Gadamerově filosofii umění, v její terminologické výstavbě, se nacházejí specifické formální a strukturální momenty, které Gadamerovu filosofii umění spojují s úsilím českého strukturalismu o otevřené, dynamizující pojetí struktury.
Anglicky
This lecture deals with the conception of the artwork and structure in H.-G. Gadamers hermeneutics, as well as in the Czech structuralism. There are specific formal and structural moments in Gadamers philosophy of art, in its terminological composition, in which Gadamers philosophy of art is connected with the effort of the Czech structuralism to create open, dynamic conception of structure.