HORÁKOVÁ, Jana. On Media of Memory and Remembering. MAP - Media | Archive | Performance. Leipzig - Berlin: Hochschule für Musik und Theater „Felix Mendelssohn Bartholdy“, Leipzig, 2013, roč. 4, č. 1, s. 1-9. ISSN 2191-0901.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On Media of Memory and Remembering
Název česky O médiích paměti a vzpomínání
Autoři HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání MAP - Media | Archive | Performance, Leipzig - Berlin, Hochschule für Musik und Theater „Felix Mendelssohn Bartholdy“, Leipzig, 2013, 2191-0901.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Studie Editorial
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00070961
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky memory; media; performance of remembering
Klíčová slova anglicky paměť; média; performance vzpomínání
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2014 13:37.
Anotace
The following examination of memory media, from chemical photographs to digital media and reenactments, deals with (human) memory and remembering concepts. These will be treated as metaphors and models, which serve to better understand the media of memory, as well as being a kind of blueprint for them. In other words, media will be metaphorically and literally regarded as representations, simulations, extensions, and prostheses of human memory structures and functions. The aim of this paper is to explore some parallel concepts of memory and remembering which animate our approaches to mediated experiences of the past, the absent, the virtual. The way media memories function will be illustrated by Walter Benjamin’s concept of aura, which he defined in close connection with issues of mediated or technologically reproduced experience, especially within his investigation of the possibility or impossibility of technologically representing an absent (original) work of art. Benjamin’s The Work of Art essay and especially his concept of the aura will be observed and scrutinized both within its historical context and the new digital media discourse.
Anotace česky
Příspěvek zkoumá média paměti, od chemických fotografií pro digitální média a znovu provedení (reenactments), jako ztělesnění konceptů (lidské) paměti a vzpomínání. Ty jsou pojednávány jako metafory a modely, sloužící k lepšímu pochopení médií paměti, stejně jako jejich předlohy. Média budou tedy metaforicky a doslovně nahlížena jako reprezentace, simulace, extenze a protézy struktury a funkcí lidské paměti. Cílem studie je prozkoumat některé paralelní koncepty paměti a vzpomínání, které ovlivňují naše přístupy k mediované nebo technicky reprodukované zkušenosti. Koncept aury originálního uměleckého díla a Benjaminova studie Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti (1936) budou v tomto kontextu přehodnocovány s ohledem na historický kontext jejich vzniku a v rámci diskurzu digitálních médií.
Návaznosti
MUNI/A/0740/2012, interní kód MUNázev: Příprava a zahájení pramenného výzkumu k problematice dějin hudební kultury města Brna
Investor: Masarykova univerzita, Příprava a zahájení pramenného výzkumu k problematice dějin hudební kultury města Brna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 17:10