2013
Handicap and educating pupils with special needs from the viewpoint of language and literary education
ZÍTKOVÁ, Jitka a Naděžda SIEGLOVÁZákladní údaje
Originální název
Handicap and educating pupils with special needs from the viewpoint of language and literary education
Název česky
Problematika handicapu a vzdělávání žáků se speciálními potřebami z hlediska jazykové a literární výchovy
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka a Naděžda SIEGLOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 115 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Editorství odborné knihy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6281-8
Klíčová slova česky
literatura pro děti a mládež, tematika handicapu, komunikace, základní škola, speciální vzdělávací potřeby, výzkum, literární komunikace, umělecký text, recepce uměleckého textu, žáci cizinci, umělecký přednes, obrazné pojmenování, specifické poruchy učení, dyslexie, komunikační výchova, produkční a reprodukční činnost ve výuce slohu, menšinové školství, specifika výuky češtiny v zahraničí
Klíčová slova anglicky
literature for children and youth, the topic of handicap, communication, primary school, special educational needs, research, literary communication, artistic text, reception of artistic text, foreign pupils, recitation, metaphorical denomination, specific learning disability, dyslexia, communicative education, productive and reproductive activities in stylistic education, minority school system, conditions of Czech language education abroad
Štítky
Změněno: 14. 3. 2014 14:19, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
Česky
Publikace se zabývá problematikou literární a jazykové komunikace žáků základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahuje dva tematické oddíly. Úvodní studie je věnována vývoji intencionální literatury pro děti a mládež s tematikou handicapu. Další kapitoly prvního oddílu se zabývají komunikací žáků-cizinců s uměleckým textem, vlivem recitace na rozvoj jazykových kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a porozuměním obrazným pojmenováním u žáků s dyslexií. Druhý oddíl publikace se zaměřuje na problematiku jazykové a slohové výchovy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dvě kapitoly oddílu se zabývají žákovskými produkčními a reprodukčními činnostmi a dále specifiky výuky na českých menšinových školách v zahraničí.
Anglicky
The publication is focused on literary and language communication of pupils with special educational needs in elementary schools. It is divided into two thematic parts. The development of Czech literature for non-adults with the topic of handicap is analysed in first study. Next chapters are focused on communication of foreign pupils with artistic texts, on recitation of pupils with special educational needs and on the understanding of metaphorical denominations by pupils with dyslexia. The second part of publication is focused on development of communicative skills of handicapped pupils in language and stylistic education. Two chapters deal with the pupils‘ productive and reproductive activities and with the specific conditions of education in Czech minority schools abroad.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|