MARTÍNKOVÁ, Martina a Jitka FIALOVÁ. Jednání žáků 9. tříd ZŠ při konfrontaci se šikanou. In Evžen Řehulka. Současné trendy výchovy ke zdraví. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 397-402. ISBN 978-80-210-6316-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jednání žáků 9. tříd ZŠ při konfrontaci se šikanou
Název anglicky The behaviour of ninth-grade pupils of elementary schools when confronted with bullying
Autoři MARTÍNKOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Současné trendy výchovy ke zdraví, od s. 397-402, 6 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071038
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6316-7
Klíčová slova anglicky aggression aggresive behaviour chicane interpersonal relationship sense of security teacher punishment help disciplinary offence
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Martínková, Ph.D., učo 237694. Změněno: 27. 3. 2014 11:36.
Anotace
Ukazuje se, že agresivita a s ní související šikana se v posledních desetiletích u žáků stupňuje a zasahuje do nižších věkových kategorií. V České republice, podobně jako v jiných státech světa, byly prováděny výzkumy u žáků ZŠ mapující nejen výskyt šikany, ale také její faktory, které tomuto jevu napomáhají. Výzkumné šetření provedené v roce 2012 bylo zaměřeno na problematiku interpersonálních vztahů a agresivního chování v třídním kolektivu s cílem zjistit, jaké jsou reakce žáků 9. tříd ZŠ při setkání s šikanou.
Anotace anglicky
Aggression and chicane are intimately connected and these two phenomena have become more intense in the last decades and they are involved in younger pupils as well. In the Czech Republic similarly to other states of world, the researches were performed on elementary school pupils. They mapped not only chicane but also the factors assisted to this phenomenon. The research study performed in 2012 was oriented to the problems of interpersonal relations and aggressive behavior in class collective with the goal to investigate reactions of elementary school pupils meeting chicane.
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 00:10