ĎURINÍK, Michal. Influencing a warranty choice with the introduction of an inferior alternative into the choice set. In prof. Ing. Karel Skokan, Ph.D. Sborník příspěvků VI. Mezinárodní vědecké konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2013, s. 249-257. ISBN 978-80-7248-901-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Influencing a warranty choice with the introduction of an inferior alternative into the choice set
Název česky Ovlivnění volby rozsahu záruky rozšířením nabídky o podřadnou alternativu
Autoři ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Karviná, Sborník příspěvků VI. Mezinárodní vědecké konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků, od s. 249-257, 9 s. 2013.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00071078
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7248-901-5
Klíčová slova česky asymetrická dominance; návnada; experiment; potřeba poznání; nákupní rozhodování; záruka
Klíčová slova anglicky asymmetric dominance; decoy; experiment; need for cognition; purchase decision; warranty
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D., učo 206408. Změněno: 11. 2. 2014 11:27.
Anotace
In a choice set of two options A and B, adding a third option, similar but slightly inferior to A, has been shown to increase the popularity of A. This counterintuitive result is the outcome of the asymmetric dominance effect. This paper examines the effect in a purchase situation where a consumer chooses between different warranty policies for the same product. To investigate this, an experiment with 92 participants has been conducted. This paper also tests for relationship of one’s gender and Need for Cognition score to the aforementioned effect. Adding an inferior alternative was found to be a successful strategy in increasing the proportion of respondents choosing the target product. The success rate, however, differs across groups with different gender and Need for Cognition scores. The importance of these findings for future research and business practice is discussed.
Návaznosti
MUNI/A/0762/2012, interní kód MUNázev: Výzkum vybraných aspektů řízení zpětných toků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum vybraných aspektů řízení zpětných toků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 22:19