B 2013

Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování

VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování

Název anglicky

Early Intervention as a Resource of Inclusive Approaches to Children at Risk of Behavioral Disorders

Autoři

VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 179 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071079

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6518-5

Klíčová slova česky

drama; speciální pedagogika; intervence; resilience; výzkum; dítě v riziku poruchy chování; porucha chování;.

Klíčová slova anglicky

Drama; special education; intervention; resilience; research; child at risk of behavior disorder; behavior disorder.

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2014 16:29, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Centrálním tématem publikace jsou specifika edukačních potřeb dětí v institucionální výchově dětského domova a jejich naplňování s využitím intervence formou dramatické výchovy. Autorky předkládají odborníkům z praxe příklady výzkumem ověřených strategií cílené intervence, které posilují sociální kompetence dětí. Aktivity jsou zaměřeny na snížení rizika problémů v jejich chování a na posílení jejich resilience.

Anglicky

The key topic of the publication involves the specifics of educational needs of children in educational institutions and their implementation with the use of intervention in the form of drama education. The authors present to the practitioners examples of research proven strategies of targeted intervention which reinforce children’s social competences. The activities are concentrated on the reduction of problems in their behavior and on the strengthening of their resilience.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání