ĎURINÍK, Michal. How much will you pay to have it repaired? Anchoring effect in willingness to pay for product repair. Online. In Denisa Ďurinčeková. Marketing manažment, obchod a sociálne aspekry podnikania. 1. vyd. Košice: PHF Košice, EU v Bratislave, 2013, s. nestránkováno, 11 s. ISBN 978-80-225-3732-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How much will you pay to have it repaired? Anchoring effect in willingness to pay for product repair.
Název česky Efekt ukotvení a ochota platit za opravu výrobku
Autoři ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Košice, Marketing manažment, obchod a sociálne aspekry podnikania, od s. nestránkováno, 11 s. 2013.
Nakladatel PHF Košice, EU v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00071088
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-3732-2
Klíčová slova česky ukotvení; experiment; ochota zaplatit; oprava; potřeba poznání
Klíčová slova anglicky anchoring; experiment; willingness to pay; product repair; need for cognition
Změnil Změnil: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D., učo 206408. Změněno: 11. 2. 2014 11:27.
Anotace
Exposing a person to certain numerical value (an anchor) shortly before they are asked to decide, has been previously shown to influence people’s willingness-to-pay decisions. This paper investigates the anchoring effect on subjects‘ willingness to pay for product repair. To compare three different anchoring strategies, an experiment with 128 participants was conducted. Additionally, this paper investigates the relationship between anchoring and subjects’ Need for Cognition score. The importance of these findings for upcoming research and business practice is discussed.
Návaznosti
MUNI/A/0762/2012, interní kód MUNázev: Výzkum vybraných aspektů řízení zpětných toků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum vybraných aspektů řízení zpětných toků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 22:16