VÍTKOVÁ, Marie. Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - zaměření na kurikulum, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 35-49. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - zaměření na kurikulum, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci
Název anglicky Theory and Practice in the Inclusive School Development in the Country and Abroad - Focus on the Curriculum, Individual Education Plan and Teamwork
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 35-49, 15 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071090
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávací i potřebami; inkluzivní vzdělávací programy; speciálněpedagogická podpora; inkluzivní didaktika; individuální vzdělávací plán; týmová spolupráce; asistent pedagoga; školní speciální pedagog
Klíčová slova anglicky inclusive education; pupil with special educational needs; inclusive educational programmes; special education support; inclusive didactics; individual education plan; teamwork; assistant teacher; special education teacher
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 21. 3. 2014 11:24.
Anotace
Kapitola se věnuje problematice inkluzivního vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Vychází ze zahraničních teorií o výkladu pojmu inkluze a inkluzivního vzdělávání, konfrontuje názory teoretických odborníků z vysokých škol s praktickými zkušenostmi pedagogů ze škol u nás a v zahraničí, a to na téma vývoje inkluzivní školy se zaměřením na kurikulum, vize školy, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci v inkluzivní třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s intaktními spolužáky. Prezentované názory jsou prokládány jak současnou platnou legislativou v ČR, tak příklady z praxe získané na základě výzkumného šetření na málotřídní škole.
Anotace anglicky
Chapter deals with the issue of inclusive education in mainstream schools. Based on foreign theories about the interpretation of the concept of inclusion and inclusive education confronts the theoretical opinions of academics with practical experience of teachers from schools in the country and abroad, on the development of inclusive schools with a focus on curriculum, school visions, individual education plan and team cooperation in the inclusive classroom with pupils with special educational needs with intact classmates. Presented opinions are interleaved both with the current legislation in the Czech Republic and examples of practice based on research on small schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:58