PITNEROVÁ, Pavla a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Klíčové kompetence ve školním vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 63-74. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Klíčové kompetence ve školním vzdělávání
Název anglicky Key Competences in School Education
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 63-74, 12 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071094
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky vzdělávání; škola; rámcové vzdělávací programy; klíčové kompetenc; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze
Klíčová slova anglicky education; school; framework educational programmes; key competences; pupils with special educational needs; inclusion
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D., učo 75235. Změněno: 5. 3. 2014 16:45.
Anotace
Inkluzivní vzdělávání a celoživotní učení patří k současným trendům školství na evropské úrovni. Moderní přístup ke vzdělávání se dnes zaměřuje na tzv. všeobecné dovednosti, klíčové kompetence, které se dají uplatnit v celé škále oborů a situací. Rozvoji klíčových kompetencí u osob se zdravotním postižením, které jsou jednou ze skupin osob obzvláště ohrožených sociálním vyloučením, je třeba věnovat pozornost, neboť jejich osvojení je důležitým nástrojem sociální inkluze. Zohledňování specifických potřeb žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním v procesu osvojování klíčových kompetencí umožní kvalitní základ pro celoživotní učení, zvýší možnost profesního uplatnění a tím i životního úspěchu jedince. Kapitola prezentuje analýzu a srovnání klíčových kompetencí v kontextu inkluzivního vzdělávání na evropské i národní úrovni.
Anotace anglicky
Inclusive education and life-long learning are mainstream trends of the European educational system. The current approach to education puts forward general core competencies applicable to a wide range of educational paths and routes. When solving the task of preventing exclusion among people with disability, educators should pay special attention to development of core competencies as substantiate options for inclusion. Aimed at tracing special needs of students with disability during the acquisition of core competencies, special toolkits fortify the grounds of further life-long learning, reinforce options for job placing, and improve general quality of life as well. The chapter compares core competencies in the context of inclusive education at the EU and national levels.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 14:40