Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1159533, author = {Sayoud Solárová, Kateřina and Slepičková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII}, edition = {1.}, editor = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al}, keywords = {Global Storylines; inclusive education; participatory learning; constructivism; teachers competences; critical thinking}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-246-8}, pages = {75-88}, publisher = {Paido}, title = {Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1159533 AU - Sayoud Solárová, Kateřina - Slepičková, Lenka PY - 2013 TI - Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152468 KW - Global Storylines KW - inclusive education KW - participatory learning KW - constructivism KW - teachers competences KW - critical thinking N2 - Kapitola shrnuje výsledky první části projektu, realizovaného s cílem podpořit výuku za pomoci metodiky Global Storylines na prvním stupni českých základních škol. Jeho důležitou součástí je výzkum postojů učitelů k participativní výuce, k výuce rozvojových témat a k sebehodnocení, v němž jde o to, zachytit průběh těchto postojů v čase, a také zjistit, jakou míru podpory učitelé pro výuku globálních rozvojových témat potřebují. S využitím prvků z různých nástrojů na měření učitelských kompetencí jsme sestavili vlastní nástroj, a předkládáme výsledky jeho prvního použití. Z těch je zřejmé, že učitelé kriticky reflektují vlastní výuku, pozitivně hodnotí zvládání a osvojení si některých aspektů participativní výuky (dát žákům prostor pro to, zažít úspěch, prostor pro názory žáků, podpora spolupráce), zatímco jiné vnímají jako svou slabost (vedení ke kritickému myšlení). Kromě vlastního obsahu výuky kladou důraz také na atmosféru ve výuce, vztah žáků ke škole, k učitelům, i k sobě navzájem. Za slabou stránku své práce považují vztahy a širší spolupráci s kolegy, a to jak na úrovni pedagogické praxe, tak na úrovni její reflexe a evaluace. ER -
SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina a Lenka SLEPIČKOVÁ. Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. \textit{Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII}. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s.~75-88. ISBN~978-80-7315-246-8.
|