2013
Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence
Název anglicky
Dialogic Communication in Preschoolers in Communication Skills Development
Autoři
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 141-152, 12 s. 2013
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071099
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky
komunikační kompetence; dítě předškolního věku; dialog; monolog pragmatická jazyková rovina; transkript rozhovoru
Klíčová slova anglicky
communication skills; pre-schooler; dialogue; monologue; pragmatic language; transcript of the interview
Změněno: 5. 3. 2014 15:42, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou dialogické komunikace dětí předškolního věku v mateřských školách. Již u dvouletých dětí lze evidovat rozhovory mezi dětmi navzájem. Se zvyšujícím se věkem dětí slouží dětský dialog k součinnosti v rovině poznávání, kdy se jedná například o vzájemné sdělování informací, tak i v rovině společné aktivity. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na analýzu dialogu u dětí předškolního věku prostřednictvím transkriptů audionahrávek rozhovorů vedených dětmi v prostředí mateřské školy.
Anglicky
The chapter deals with dialogic communication of pre-school children in pre-schools. It is possible to record conversation already between two-year old children. With increasing age of children, the dialogue of children serves to cooperation at the level of knowledge; children for example exchange information, and join in the activities. The chapter presents the research project aimed at the analysis of the dialogue in pre-schoolers through transcripts of audio recordings of interviews conducted by children in pre-schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|