C 2013

Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence

Název anglicky

Dialogic Communication in Preschoolers in Communication Skills Development

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 141-152, 12 s. 2013

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071099

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-246-8

Klíčová slova česky

komunikační kompetence; dítě předškolního věku; dialog; monolog pragmatická jazyková rovina; transkript rozhovoru

Klíčová slova anglicky

communication skills; pre-schooler; dialogue; monologue; pragmatic language; transcript of the interview
Změněno: 5. 3. 2014 15:42, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá problematikou dialogické komunikace dětí předškolního věku v mateřských školách. Již u dvouletých dětí lze evidovat rozhovory mezi dětmi navzájem. Se zvyšujícím se věkem dětí slouží dětský dialog k součinnosti v rovině poznávání, kdy se jedná například o vzájemné sdělování informací, tak i v rovině společné aktivity. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na analýzu dialogu u dětí předškolního věku prostřednictvím transkriptů audionahrávek rozhovorů vedených dětmi v prostředí mateřské školy.

Anglicky

The chapter deals with dialogic communication of pre-school children in pre-schools. It is possible to record conversation already between two-year old children. With increasing age of children, the dialogue of children serves to cooperation at the level of knowledge; children for example exchange information, and join in the activities. The chapter presents the research project aimed at the analysis of the dialogue in pre-schoolers through transcripts of audio recordings of interviews conducted by children in pre-schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání