Detailed Information on Publication Record
2013
Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaBasic information
Original name
Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence
Name (in English)
Dialogic Communication in Preschoolers in Communication Skills Development
Authors
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 141-152, 12 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071099
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech)
komunikační kompetence; dítě předškolního věku; dialog; monolog pragmatická jazyková rovina; transkript rozhovoru
Keywords in English
communication skills; pre-schooler; dialogue; monologue; pragmatic language; transcript of the interview
Změněno: 5/3/2014 15:42, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou dialogické komunikace dětí předškolního věku v mateřských školách. Již u dvouletých dětí lze evidovat rozhovory mezi dětmi navzájem. Se zvyšujícím se věkem dětí slouží dětský dialog k součinnosti v rovině poznávání, kdy se jedná například o vzájemné sdělování informací, tak i v rovině společné aktivity. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na analýzu dialogu u dětí předškolního věku prostřednictvím transkriptů audionahrávek rozhovorů vedených dětmi v prostředí mateřské školy.
In English
The chapter deals with dialogic communication of pre-school children in pre-schools. It is possible to record conversation already between two-year old children. With increasing age of children, the dialogue of children serves to cooperation at the level of knowledge; children for example exchange information, and join in the activities. The chapter presents the research project aimed at the analysis of the dialogue in pre-schoolers through transcripts of audio recordings of interviews conducted by children in pre-schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|