C 2013

Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky

Název anglicky

Using of the Ling Sounds as a Tool for Correct Functioning Control of the Hearing Device

Autoři

HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 185-196, 12 s. 2013

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071101

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-246-8

Klíčová slova česky

sluchové postižení; sluchová protetika; sluchadla; kochleární implantát; FM systém; sluchová zkouška; test Lingových zvuků

Klíčová slova anglicky

hearing impairment; hearing instruments; hearing aids; cochlear implant; FM system; hearing test; Ling – 6 sound test

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 22:24, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je zaměřena na problematiku užívání kompenzačních pomůcek u osob s postižením sluchu. Důraz je kladen především na dětskou populaci, protože u této věkové kategorie je mnohdy velmi obtížné určit, zda příslušná sluchová pomůcka (sluchadlo či kochleární implantát) přináší dítěti užitek v oblasti rozvoje mluvené řeči. V rámci provedeného kvalitativního výzkumného šetření, jehož výsledky jsou v článku obsaženy, proběhlo pozorování dvou chlapců se sluchovým postižením předškolního věku. V obou případech byly využívány Lingovy zvuky jako nástroj pro hodnocení jejich reakcí v řečových frekvencích.

Anglicky

The chapter is focused on the using of assistive hearing and listening devices in people with hearing impairment. The emphasis is placed mainly on the children population, because in this age group it is often very difficult to determinate whether the hearing instrument (hearing instrument or cochlear implant) is appropriate and brings the benefit for the speech acquisition. In the conducted qualitative research study, the results of which are included in the article, observation was conducted with two boys with hearing impairment in preschool age. In both cases The Ling - 6 sounds were used as a tool for evaluating the responses of speech frequencies.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Vzdelavani_zaku_se_SVP_VII_obsah.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru