2013
Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky
Název anglicky
Using of the Ling Sounds as a Tool for Correct Functioning Control of the Hearing Device
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 185-196, 12 s. 2013
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071101
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky
sluchové postižení; sluchová protetika; sluchadla; kochleární implantát; FM systém; sluchová zkouška; test Lingových zvuků
Klíčová slova anglicky
hearing impairment; hearing instruments; hearing aids; cochlear implant; FM system; hearing test; Ling – 6 sound test
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 22:24, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
V originále
Kapitola je zaměřena na problematiku užívání kompenzačních pomůcek u osob s postižením sluchu. Důraz je kladen především na dětskou populaci, protože u této věkové kategorie je mnohdy velmi obtížné určit, zda příslušná sluchová pomůcka (sluchadlo či kochleární implantát) přináší dítěti užitek v oblasti rozvoje mluvené řeči. V rámci provedeného kvalitativního výzkumného šetření, jehož výsledky jsou v článku obsaženy, proběhlo pozorování dvou chlapců se sluchovým postižením předškolního věku. V obou případech byly využívány Lingovy zvuky jako nástroj pro hodnocení jejich reakcí v řečových frekvencích.
Anglicky
The chapter is focused on the using of assistive hearing and listening devices in people with hearing impairment. The emphasis is placed mainly on the children population, because in this age group it is often very difficult to determinate whether the hearing instrument (hearing instrument or cochlear implant) is appropriate and brings the benefit for the speech acquisition. In the conducted qualitative research study, the results of which are included in the article, observation was conducted with two boys with hearing impairment in preschool age. In both cases The Ling - 6 sounds were used as a tool for evaluating the responses of speech frequencies.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|