Detailed Information on Publication Record
2013
Strategie ve výuce žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na kognitivní styly učení
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Strategie ve výuce žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na kognitivní styly učení
Name (in English)
Strategies for Teaching Students with Specific Learning Difficulties Focused on Cognitive Learning Styles
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 199-206, 8 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071102
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech)
žák se specifickou poruchou učení; vzdělávání; strategie; styly učení; intervence
Keywords in English
student with specific learning difficulty; education; strategies; learning styles; intervention
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:13, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V kapitole se zamýšlíme nad tím, jak styly učení ovlivňují výuku žáka se specifickými poruchami učení. Pedagog jako odborník by měl umět poradit žákům, jejich rodičům, jak se připravovat na výuku, pomoci žákovi najít jeho učební styl. Styly učení jsou nástrojem, který studenti mohou použít ve školním vyučování nebo v jiných situacích. Jedním z více užívaných modelů stylů učení je model intervence. V kapitole prezentujeme výzkumné šetření
In English
In this chapter we reflect on the influence of learning styles on teaching students with specific learning difficulties. The teacher as an expert should be able to advise students, their parents, how to prepare for lessons, help the student find their learning style. Learning styles are a tool that students can use in school or in other situations. One of the more frequently used models of learning styles is the intervention model.In the chapter we present research work.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|