C 2013

Strategie ve výuce žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na kognitivní styly učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Strategie ve výuce žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na kognitivní styly učení

Name (in English)

Strategies for Teaching Students with Specific Learning Difficulties Focused on Cognitive Learning Styles

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 199-206, 8 pp. 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071102

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-246-8

Keywords (in Czech)

žák se specifickou poruchou učení; vzdělávání; strategie; styly učení; intervence

Keywords in English

student with specific learning difficulty; education; strategies; learning styles; intervention

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:13, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole se zamýšlíme nad tím, jak styly učení ovlivňují výuku žáka se specifickými poruchami učení. Pedagog jako odborník by měl umět poradit žákům, jejich rodičům, jak se připravovat na výuku, pomoci žákovi najít jeho učební styl. Styly učení jsou nástrojem, který studenti mohou použít ve školním vyučování nebo v jiných situacích. Jedním z více užívaných modelů stylů učení je model intervence. V kapitole prezentujeme výzkumné šetření

In English

In this chapter we reflect on the influence of learning styles on teaching students with specific learning difficulties. The teacher as an expert should be able to advise students, their parents, how to prepare for lessons, help the student find their learning style. Learning styles are a tool that students can use in school or in other situations. One of the more frequently used models of learning styles is the intervention model.In the chapter we present research work.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education