OPATŘILOVÁ, Dagmar. Komparativní analýza inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách (Comparative Analysis of Inclusive Education of Students with Physical Disabilities in Elementary Schools). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 249-268. ISBN 978-80-7315-246-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparativní analýza inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách
Name (in English) Comparative Analysis of Inclusive Education of Students with Physical Disabilities in Elementary Schools
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 249-268, 20 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071107
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech) žák s tělesným postižením; inkluze; základní škola; speciální vzdělávací potřeby; motorika; kompenzační pomůcky; komunikace; asistent pedagoga; kognitivní schopnosti; podpora inkluzivního vzdělávání; výzkumný projekt
Keywords in English student with physical disability; inclusion; elementary school; special educational needs; motor skills; assistive technology; communication; teaching assistant; cognitive abilities; support of inclusive education; research project
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 6/3/2014 07:18.
Abstract
Kapitola se zabývá integrací žáků s tělesným postižením v základních školách se zaměřením na vybrané okruhy inkluzivního vzdělávání. V úvodu stručně charakterizujeme teoretická východiska, stěžejní část kapitoly se zabývá komparací vybraných aspektů ze dvou výzkumných projektů autorky realizovaných v letech 2009 a 2012.
Abstract (in English)
The chapter deals with the integration of pupils with physical disabilities in elementary schools, focusing on selected areas of inclusive education. The introduction briefly summarizes the theoretical background, the fundamental part of the chapter deals with the comparison of selected aspects of two research projects of the author carried out in 2009 and 2012.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 03:09