C 2013

Hodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání – nová verze rámce pro sebehodnocení podmínek vzdělávání

HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Hana FILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Hodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání – nová verze rámce pro sebehodnocení podmínek vzdělávání

Název anglicky

Assessing Conditions of Inclusive Education – New Version of the Index for Inclusion

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 57-64, 8 s. 2013

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071123

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-245-1

Klíčová slova česky

primární vzdělávání; podmínky vzdělávání; inkluze; indikátory inkluze; kritéria inkluze; sebehodnocení

Klíčová slova anglicky

primary education; conditions of education; inclusion; inclusion indicators; criteria for inclusion; self-assessment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2014 00:06, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Druhá fáze našeho výzkumu byla zaměřena na zjišťování podmínek inkluzivního vzdělávání na prvním stupni základních škol. Svoji pozornost jsme soustředili na to, jak inkluzi ve škole vnímají a hodnotí sami učitelé. Zkušenosti s implementací sebehodnotícího výzkumného nástroje „Rámec pro sebehodnocení podmínek inkluze vzdělávání“ jsme poté analyzovali a navrhli jsme jednodušší variantu tohoto nástroje pro podmínky českých základních škol.

Anglicky

The second phase of our research project focused on determining the conditions for inclusive education at primary schools. Our attention focused on how is inclusion in school perceived and evaluated by teachers. Experience with the implementation of self-assessment survey instrument "Index for Inclusion" were analyzed and simplified version of this tool proposed for implementation in Czech primary schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání