BARTOŇOVÁ, Miroslava. Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání žáků s potížemi v učení – teorie a praxe v zahraničí a v ČR (Approaches to Inclusive Education of Pupils with Mild Intellectual Disabilities – Theory and Practice in the Czech Republic and Abroad). In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 65-76. ISBN 978-80-7315-245-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání žáků s potížemi v učení – teorie a praxe v zahraničí a v ČR
Name (in English) Approaches to Inclusive Education of Pupils with Mild Intellectual Disabilities – Theory and Practice in the Czech Republic and Abroad
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 65-76, 12 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071124
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech) lehké mentální postižení; edukace; vyučovací proces; pomůcky; strategie; žák; učitel; poradanství
Keywords in English mild intellectual disability; education; education process; aids; strategies; pupil; teacher; counseling services
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 22/2/2014 13:58.
Abstract
Kapitola prezentuje některé z přístupů užívané v edukaci žáků s potížemi v učení v základních školách v kontextu kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. V kapitole je uvedena parciální část výzkumného šetření orientovaného na dva indikátory: pohled učitele na žáka s lehkým mentálním postižením v edukaci a využití pomůcek v edukačním procesu.
Abstract (in English)
The chapter presents selected approaches which are used in education of pupils with mild intellectual disabilities in basic schools. It is presented in context of qualitative research focused on analysis of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. This chapter presents partial results of research focused on two indicators: the view of a teacher on education of pupils with mild intellectual disability and the use of aids in education process.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:47