DOLEŽALOVÁ, Lenka, Kateřina JANDÁSKOVÁ a Lada MÜLLEROVÁ. Postavení rodiny dítěte se sluchovým postižením v sociálním systému v České republice. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 99-107. ISBN 978-80-7315-245-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postavení rodiny dítěte se sluchovým postižením v sociálním systému v České republice
Název anglicky Family with a Child with Hearing Impairment within the Social System of the Czech Republic
Autoři DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANDÁSKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lada MÜLLEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 99-107, 9 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071126
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky sociální systém; zákon o sociálních službách; zákon o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením; sociální pracovník; sociální dávky; poradenské služby; rodina s dítětem se sluchovým postižením; organizace pro osoby se sluchovým postižením
Klíčová slova anglicky social system; Social Services Act; Act on Social Benefits Provision for People with Disabilities; civil servants; social benefits; counseling services; family with child with hearing impairment; organizations for persons with hearing impairment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 17. 1. 2014 00:28.
Anotace
Kapitola je věnovaná problematice orientace rodičů dětí se sluchovým postižením v sociálním systému po změnách v legislativě v posledních letech, zejména ve vyplácení sociálních dávek. Část textu je věnována sociální reformě, která vstoupila v platnost 1. ledna 2012, a jejím dopadem na osoby se zdravotním postižením. V rámci příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumných šetření, jejichž cílem bylo zmapování současného stavu sociálního systému, profesní informovanost úředníků poskytujících sociální dávky a příspěvky osobám se sluchovým postižením nebo jejich zákonným zástupcům. Zjišťována byla informovanost státních úředníků o sluchovém postižení a jejich kompetentnost při provádění sociálního šetření. Dalším cílem bylo zjistit postavení rodičů v sociálním systému a jejich možnosti. Výzkumné šetření bylo realizováno na všech Úřadech práce v Jihomoravském kraji.
Anotace anglicky
The chapter is dedicated to the problems of parents with children with hearing impairment during their social examination after important changes in legislation, especially in receiving social benefits. The first part of the text is dedicated to the social reform, which has come into force on the 1st of January 2012, and its impact on people with disabilities. The charter presents results of the research, which aimed to map the current state of social system, professional abilities of civil servants administering social benefits and contributions for people with hearing impairment or their legal representatives. We evaluated civil servants' knowledge of hearing impairment and their competency in the area of social investigation. The following aim of the research was to analyze the position of parents during the social investigation. The research was realized at the employment offices in the South Moravian region.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:36