SOCHOR, Pavel. Umění a inkluze. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 157-166. ISBN 978-80-7315-245-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Umění a inkluze
Název česky Umění a inkluze
Název anglicky Art and Inclusion
Autoři SOCHOR, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 157-166, 10 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071130
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky inluze; umění; arteterapie; kultura; osoby se zdravotním postižením; výtvarná tvorba; artefakt; výzkum
Klíčová slova anglicky inclusion; art; art therapy; culture; people with disabilities; visual art; artifact; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 25. 4. 2014 12:23.
Anotace
Kapitola se zabývá mezioborovým výzkumem role umělecké a mimoumělecké tvorby u osob se zdravotním postižením. Poukazuje na odlišné aspekty konceptu expresivní terapie a speciální výtvarné edukace i praktikujícího současného mění. Kultura a umění reprezentují výrazné nástroje pro školní a sociální inkluzi.
Anotace anglicky
This chapter deals with interdisciplinary research of the role of artistic and non-artistic creation in people with disabilities. It refers to different aspects of the concept of expressive art therapy, special education and contemporary art. Culture and art represent significant tools for education and social inclusion.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 10:41