2013
Příručka pro fakultní cvičné učitele
FILOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Příručka pro fakultní cvičné učitele
Název anglicky
Handbook for Faculty Training Teachers
Autoři
FILOVÁ, Hana
Vydání
Brno, od s. 3-45, 68-92, 68 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6619-9
Klíčová slova česky
Učitelství pro 1. stupeň ZŠ; pedagogická praxe; fakultní cvičný učitel.
Klíčová slova anglicky
Primary school teaching; pedagogical practices; faculty mentors.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2014 11:00, PhDr. Hana Filová, Ph.D.
V originále
Publikace je koncipována jako manuál pro fakultní cvičné učitele při vedení studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na pedagogických praxích. Její obsah odráží aktuální požadavky na praktickou přípravu studentů, které vyplývají ze stávajícího vzdělávacího programu oboru v kontextu jeho teoretické struktury, integruje obsah a cíle teoretických předmětů a jednotlivých praxí. Jsou v ní vymezeny konkrétní požadavky PdF MU v Brně na cvičné učitele při vedení pedagogických praxí v jednotlivých etapách pregraduální přípravy, ale i nezbytná teorie, z které studenti na ve studiu na fakultě při praxích vycházejí, aby mohli smysluplně rozvíjet své profesionální kompetence. Důležitou součástí příručky je komplexní přehled jednotlivých forem praxí s jejich specifickým zaměřením včetně doporučených způsobů hodnocení studentů a jejich výkonů. Poslední část práce tvoří stručný „slovníček pojmů“, které se v poslední době staly terminologicky významnými v učitelském diskursu.
Anglicky
The publication is designed as a guide for faculty mentors to guide students of first grade of primary school study programme in their teaching practise. Its content reflects current requirements for practical training of students as a result of the current educational program in the context of his theoretical structure, integrates content and aims of integrating theory and individual practice. It defined the specific requirements of PdF MU in Brno for training teachers in the leading of student teaching in each stages of undergraduate training, but also the necessary theory, from which the students base to be able to meaningfully develop their professional competence. An important part of the guide is a comprehensive overview of the various forms of teaching practice with their specific focus, including recommended methods of assessment of students and their achievement. The last part of this work consists of a brief "glossary" of concepts, which has recently become important in terminology in the teaching discourse.