2013
Analýza současného stavu inkluzivní edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice
BAZALOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Analýza současného stavu inkluzivní edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice
Název anglicky
Analysis of the Current Situation in Inclusive Education of Students with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic
Autoři
BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 207-226, 20 s. 2013
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071134
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky
edukace; žák; porucha autistického spektra; inkluzivní vzdělávání; integrace; pedagog; poradenské služby
Klíčová slova anglicky
education; student; autism spectrum disorder; inclusive education; integration; teacher; counseling services
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2014 08:30, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
V kapitole je analyzován současný stav inkluzivního způsobu edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice, Teoretické poznatky jsou doplněny výsledky výzkumných šetření. Nejprve jsou představeny způsoby, formy a principy inkluzivního vzdělávání, následuje přehled situace v praxi – jsou představeny závěry výzkumných šetření. V kapitole jsou dále shrnuty počty žáků s PAS vzdělávaných formou integrace a analyzována role pedagoga v tomto procesu. Zdůrazněna je důležitost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a poradenských služeb.
Anglicky
The current situation in inclusive education of students with autism spectrum disorders in the Czech Republic is analyzed in this chapter. Theoretical data are complemented by the results of research investigations. At the beginning of the chapter, the ways, forms and principles of inclusive education are presented, an overview of the situation in the practice follows – the research results are presented. The focus is also set on the number of students educated through the integration and on the role of teachers in this process. The importance of further training of teachers and counseling services is emphasized.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|