C 2013

Analýza současného stavu inkluzivní edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Analýza současného stavu inkluzivní edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice

Název anglicky

Analysis of the Current Situation in Inclusive Education of Students with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 207-226, 20 s. 2013

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071134

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-245-1

Klíčová slova česky

edukace; žák; porucha autistického spektra; inkluzivní vzdělávání; integrace; pedagog; poradenské služby

Klíčová slova anglicky

education; student; autism spectrum disorder; inclusive education; integration; teacher; counseling services

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2014 08:30, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je analyzován současný stav inkluzivního způsobu edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice, Teoretické poznatky jsou doplněny výsledky výzkumných šetření. Nejprve jsou představeny způsoby, formy a principy inkluzivního vzdělávání, následuje přehled situace v praxi – jsou představeny závěry výzkumných šetření. V kapitole jsou dále shrnuty počty žáků s PAS vzdělávaných formou integrace a analyzována role pedagoga v tomto procesu. Zdůrazněna je důležitost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a poradenských služeb.

Anglicky

The current situation in inclusive education of students with autism spectrum disorders in the Czech Republic is analyzed in this chapter. Theoretical data are complemented by the results of research investigations. At the beginning of the chapter, the ways, forms and principles of inclusive education are presented, an overview of the situation in the practice follows – the research results are presented. The focus is also set on the number of students educated through the integration and on the role of teachers in this process. The importance of further training of teachers and counseling services is emphasized.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání