KLENKOVÁ, Jiřina a Petr KOPEČNÝ. Analýza přístupů k rozvoji sociálního užití komunikačních dovedností žáků s mentálním postižením. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 249-256. ISBN 978-80-7315-245-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza přístupů k rozvoji sociálního užití komunikačních dovedností žáků s mentálním postižením
Název anglicky Analysis of Approaches to Development of Social Use of Communication Skills in Pupils with Intellectual Disabilities
Autoři KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 249-256, 8 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071138
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky mentální postižení; komunikační schopnost; pragmatická jazyková rovina; sociální služby
Klíčová slova anglicky intellectual disability; communication skills; pragmatic language level; social services
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 24. 3. 2014 09:47.
Anotace
Kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností žáků se zdravotním postižením, kteří žijí v pobytových zařízeních sociálních služeb. U cílové skupiny jedinců v domovech pro osoby se zdravotním postižením lze hovořit o diagnóze symptomatických poruch řeči, které jsou nezřídka ve speciálně pedagogické logopedické teorii i praxi opomíjeny. Kapitola se orientuje na poskytování logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb a prezentuje údaje získané z realizovaného výzkumného šetření. Sběr dat byl uskutečněn technikou nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce. Příspěvek je zaměřen na analýzu sociální aplikace komunikace a podněcování komunikačního záměru žáků s mentálním postižením v sociálních službách.
Anotace anglicky
The chapter deals with communication disorders of pupils with disabilities who live in residential settings. The target group of individuals in institutions for persons with disabilities, we can talk about the diagnosis of symptomatic speech disorders, which are often neglected in special education speech therapy theory and practice. This chapter therefore focuses on providing speech therapy in residential settings and presents data obtained from the research. We used the technique of non-standardized questionnaire of own design. The chapter focuses on the analysis of social communication applications and stimulation of communicative intention of pupils with intellectual disabilities in residential care settings.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 8. 2024 23:25