Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1160264, author = {Švec, Vlastimil and Krátká, Jana and Kubiatko, Milan and Pravdová, Blanka}, address = {Ústí nad Labem}, booktitle = {Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}, editor = {Círus. L.}, keywords = {tacit knowledge; subjective theory of teaching; qualitative research}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Ústí nad Labem}, isbn = {978-80-7414-602-2}, pages = {553-557}, publisher = {Univerzita J.E.Purkyně}, title = {Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1160264 AU - Švec, Vlastimil - Krátká, Jana - Kubiatko, Milan - Pravdová, Blanka PY - 2013 TI - Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství PB - Univerzita J.E.Purkyně CY - Ústí nad Labem SN - 9788074146022 KW - tacit knowledge KW - subjective theory of teaching KW - qualitative research N2 - Pojem tacitní znalosti se dostává do české pedagogiky pomalu. Přitom tacitní znalosti jsou významným předpokladem toho, jak učitel jedná v rozmanitých pedagogických situacích. V připravovaném výzkumu, podpořeným grantovým projekt GA ČR (13-200496), vycházíme z předpokladu, že tacitní znalosti: a) zahrnují dvě základní složky: kognitivní (mentální obraz praktické činnosti) a nonkognitivní (vnitřní motivace studenta k této činnosti), b) odvíjejí se ze studentovy subjektivní teorie výuky, c) utvářejí se zejména v neočekávaných pedagogických situacích, s nimiž se student na praxi setkává, d) facilitují studentské sebereflexe a sdílení zkušeností studentů se zkušeným učitelem (mentorem). Z těchto předpokladů vychází design našeho kvalitativního výzkumu. ER -
ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Milan KUBIATKO and Blanka PRAVDOVÁ. Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství (Research tacit knowledge as the basis streamline teaching practice student teachers). In Círus. L. \textit{Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2013, p.~553-557. ISBN~978-80-7414-602-2.
|