RYBÁŘ, Radovan. Umění jako výchova ke svobodě a humanismu. In Minaričová, K. a Štěrba, R. Teoretické reflexe výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český text). První. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2013, s. 133-172. Občanstvo - výchova. ISBN 978-80-223-3534-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Umění jako výchova ke svobodě a humanismu
Název česky Umění jako výchova ke svobodě a humanismu
Název anglicky Art as education for freedom and humanism
Autoři RYBÁŘ, Radovan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Bratislava, Teoretické reflexe výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český text), od s. 133-172, 40 s. Občanstvo - výchova, 2013.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071252
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-3534-8
Klíčová slova česky Umění; výchova; svoboda; humanismus
Klíčová slova anglicky Arts; education; freedom; humanism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Radovan Rybář, Ph.D., učo 1221. Změněno: 26. 3. 2014 15:42.
Anotace
Text je výsledkem katedrového výzkumu v oblasti výchovy k občanství. Úkolem umění je polidšťování skutečnosti. Skutečně velcí umělci tvoří s vyšší odpovědností. V současné době ale dochází k atrofii citů. Výchovu ke kráse je možné chápat jako dobro pro společnost a harmonii člověka.
Anotace anglicky
The text is the result of departmental research in the area of citizenship education. The task of art is the humanizing reality. Truly great artists form of greater responsibility. At the present time, but atrophy feelings. Education to beauty can be seen as good for society and the harmony of man.
VytisknoutZobrazeno: 1. 6. 2024 15:18