C 2013

Umění jako výchova ke svobodě a humanismu

RYBÁŘ, Radovan

Základní údaje

Originální název

Umění jako výchova ke svobodě a humanismu

Název česky

Umění jako výchova ke svobodě a humanismu

Název anglicky

Art as education for freedom and humanism

Autoři

RYBÁŘ, Radovan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Bratislava, Teoretické reflexe výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český text), od s. 133-172, 40 s. Občanstvo - výchova, 2013

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071252

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-223-3534-8

Klíčová slova česky

Umění; výchova; svoboda; humanismus

Klíčová slova anglicky

Arts; education; freedom; humanism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2014 15:42, PhDr. Radovan Rybář, Ph.D.

Anotace

V originále

Text je výsledkem katedrového výzkumu v oblasti výchovy k občanství. Úkolem umění je polidšťování skutečnosti. Skutečně velcí umělci tvoří s vyšší odpovědností. V současné době ale dochází k atrofii citů. Výchovu ke kráse je možné chápat jako dobro pro společnost a harmonii člověka.

Anglicky

The text is the result of departmental research in the area of citizenship education. The task of art is the humanizing reality. Truly great artists form of greater responsibility. At the present time, but atrophy feelings. Education to beauty can be seen as good for society and the harmony of man.

Přiložené soubory

Teoreticke_reflexie_vychovy_k_demokratickemu_obcianstvu_na_skolach.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru