2013
Od baroku k novobaroku: motivy kontinuity v lichtenštejnské architektuře 19. století
KROUPA, JiříZákladní údaje
Originální název
Od baroku k novobaroku: motivy kontinuity v lichtenštejnské architektuře 19. století
Název anglicky
From Baroque to Neo-Baroque period: continuity motives in the Liechtenstein architecture of the 19th century
Autoři
KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Lichtenštejnové: kontinuity - diskontinuity (Časopis Matice moravské 132, 2013 - Supplementum 4), od s. 227-234, 8 s. 2013
Nakladatel
Matice moravská
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00071282
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-87709-00-9
ISSN
Klíčová slova česky
Johann II. z Liechtensteina jako objednavatel; neobarok; stylová kontinuita
Klíčová slova anglicky
Johann II. of Liechtenstein as patron; the Neo-Baroque style; style continuity
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 23. 11. 2016 16:14, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
V originále
Ve svém příspěvku autor uvažuje nad neobarokními stylovými motivy, které objednával kníže Johann II. z Liechtensteina. Jeho nové úpravy na zámku ve Valticích stylově doplňovaly zámek, stavěný v 17. a 18. století. S podobným stylově jednotícím dokončování vlastních zámků se ale v téže době setkáváme i jinde na Moravě v prostředí aristokracie blízké vídeňskému dvoru (Buchlovice, Židlochovice). Neobarok nalezneme rovněž u některých novostaveb, jejichž objednavatelé spatřovali v v tomto stylu spolu s historikem umění Albertem Ilgem kontinuitu směřující k budoucímu, jednotnému nadnárodnímu stylu rakouské monarchie.
Anglicky
In his contribution, the author reflects on the Neo-Baroque style motives ordered by Prince Johann II of Liechtenstein. His re-modeling of the Valtice Chateau style-wise complemented the chateau, which was built in the 17th and 18th century. Such style-unifying finishing of chateaus appears at the same time also elsewhere in Moravia in the environment of aristocracy closely connected in the Viennese court (for example Buchlovice, Židlochovice). Neo-Baroque is also utilised in new buildings whose patrons along with art historian Albert Ilg perceived the style as a continuity oriented towards the future united, supranational style of the Austrian monarchy.