TŮMA, František a Michaela PÍŠOVÁ. Trends in foreign language didactics research: a thematic analysis of Ph.D. dissertations from the Czech Republic and abroad (2006-2012). The New Educational Review. 2013, roč. 34, č. 4, s. 125-138. ISSN 1732-6729.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Trends in foreign language didactics research: a thematic analysis of Ph.D. dissertations from the Czech Republic and abroad (2006-2012)
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání The New Educational Review, 2013, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071283
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky didaktika cizích jazyků; výzkum; tematická analýza; disertace
Klíčová slova anglicky foreign language didactics; research; thematic analysis; Ph.D. dissertations
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 1. 4. 2014 13:38.
Anotace
The aim of this study is to present the results of analyses of Ph.D. dissertations defended abroad and in the Czech Republic in the years 2006–2012 in the field of foreign language didactics. Building on a body of previous work, methodological background for a meta-analysis of topics of Ph.D. dissertations defended in selected countries abroad as well as for an analysis of Ph.D. dissertations defended in the Czech Republic is presented. The results are then discussed and compared. We conclude that the range of topics addressed in the Czech dissertations does not significantly differ from the state of art abroad, although some areas, such as language learners, seem to be under-researched in the Czech Republic.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 15:53