TŮMA, František. EFL learners’ interaction in online discussion tasks: A conversation analysis perspective. ACC Journal. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, vol. 19, No 3, p. 159-170. ISSN 1803-9782.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EFL learners’ interaction in online discussion tasks: A conversation analysis perspective
Name in Czech Interakce studentů anglického jazyka v online diskusních úkolech pohledem analýzy konverzace
Authors TŮMA, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2013, 1803-9782.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071285
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) interakce; analýza konverzace; diskusní forum; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English interaction; conversation analysis; discussion forum; English as a foreign language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Changed: 1/4/2014 13:23.
Abstract
This study deals with a conversation on an online asynchronous discussion forum. By means of conversation analysis, 42 postings comprising 2,833 words produced by five pre-intermediate English as a foreign language university students were analyzed. The analysis revealed some mechanisms unerlying their interaction on the forum, including public messages and private exchanges, dealing with redundant and late messages, expressing directives and emotions, and orientation towards the learning task. The findings not only comply with the existing body of research, but also provide a detailed insight into the specific functioning of an online learner group.
Abstract (in Czech)
Tato studie se zabývá konverzací na asynchronním diskusním fóru. Prostřednictvím analýzy konverzace bylo analyzováno 42 příspěvků skládajících se z 2 833 slov, které byly vyprodukovány pěti mírně pokročilými univerzitními studenty angličtiny. Analýza odhalila některé mechanismy, které byly základem interakce na fóru. Tyto zahrnovaly: veřejné zprávy a soukromé výměny, vypořádávání se s redundantními a pozdními příspěvky, vyjadřování direktiv a emocí, orientace na úkol. Výsledky nejen potvrzují zjištění z jiných výzkumů, ale také umožňují detailní vhled do specifik fungování skupiny studentů pracujících online.
Links
EE2.3.30.0009, research and development projectName: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
PrintDisplayed: 31/5/2024 04:46