TŮMA, František. EFL learners’ interaction in online discussion tasks: A conversation analysis perspective. ACC Journal. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, roč. 19, č. 3, s. 159-170. ISSN 1803-9782.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EFL learners’ interaction in online discussion tasks: A conversation analysis perspective
Název česky Interakce studentů anglického jazyka v online diskusních úkolech pohledem analýzy konverzace
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2013, 1803-9782.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071285
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interakce; analýza konverzace; diskusní forum; angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky interaction; conversation analysis; discussion forum; English as a foreign language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 1. 4. 2014 13:23.
Anotace
This study deals with a conversation on an online asynchronous discussion forum. By means of conversation analysis, 42 postings comprising 2,833 words produced by five pre-intermediate English as a foreign language university students were analyzed. The analysis revealed some mechanisms unerlying their interaction on the forum, including public messages and private exchanges, dealing with redundant and late messages, expressing directives and emotions, and orientation towards the learning task. The findings not only comply with the existing body of research, but also provide a detailed insight into the specific functioning of an online learner group.
Anotace česky
Tato studie se zabývá konverzací na asynchronním diskusním fóru. Prostřednictvím analýzy konverzace bylo analyzováno 42 příspěvků skládajících se z 2 833 slov, které byly vyprodukovány pěti mírně pokročilými univerzitními studenty angličtiny. Analýza odhalila některé mechanismy, které byly základem interakce na fóru. Tyto zahrnovaly: veřejné zprávy a soukromé výměny, vypořádávání se s redundantními a pozdními příspěvky, vyjadřování direktiv a emocí, orientace na úkol. Výsledky nejen potvrzují zjištění z jiných výzkumů, ale také umožňují detailní vhled do specifik fungování skupiny studentů pracujících online.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:05