LESŇÁK, Slavomír. Problémy poznávania v súčasnom vzdelávaní a ich následky. In Minarovičová Katarína, Štěrba Radim. Teoretické reflexie výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český kontext). 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2013, s. 23-34. Občanstvo - výchova. ISBN 978-80-223-3534-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problémy poznávania v súčasnom vzdelávaní a ich následky
Název česky Problémy poznávání v současném vzdelávání a jejich dopady
Název anglicky Cognitive Problems in Contemporary Education and Their Consequences
Autoři LESŇÁK, Slavomír (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Teoretické reflexie výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český kontext), od s. 23-34, 12 s. Občanstvo - výchova, 2013.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071457
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-3534-8
Klíčová slova česky poznání racionalita kontext vývoj
Klíčová slova anglicky knowledge rationality context evolution
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD., učo 233657. Změněno: 29. 3. 2014 19:58.
Anotace
Súčasné vzdelávanie neberie ohľady na premenlivý charakter bytia. Autor poukazuje na základe výsledkov svojho výskumu neadekvátnosť získavaného poznania v školách. Kritizuje euro-americkú objektivitu, redukcionizmus a racionalizáciu. Navrhuje obohatenie poznávania o nové kontexty.
Anotace česky
Současné vzdelávání nebere ohledy na proměnlivý charakter bytí. Autor poukazuje na základě svého výzkumu na neadekvátnost poznávání ve školách. Kritizuje euro-americkou objektivitu, redukcionismus a racionalizaci.Navrhuje obohatit poznávání o nové kontexty.
Anotace anglicky
Cognitive process, science, neither school education in contemporary Western world takes no account of evolving being. The author examines the influence of the inadequacy of our knowledge on our decisions and actions. On the one hand he criticizes the approach of Euro-American civilization for its excessive reductionism, objectivity, and rationalization, on the other hand he considers to what extent these features should be maintained and how the approach could be enriched. The article is the result of the author´s research.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 09:46