2013
Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO et. al.Základní údaje
Originální název
Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
Název anglicky
Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika, domácí), Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí), Josef TRNA (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí), Veronika LOKAJÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jindřich LUKAVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří SLIACKY (203 Česká republika), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika), Naďa VONDROVÁ (203 Česká republika) a Pavel ZLATNÍČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1, 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00066815
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6349-5
Klíčová slova česky
kvalita; kvalita vzdělávání; kvalita výuky; obsah vzdělávání; učitel; učitelské vzdělávání; výuka; výzkum
Klíčová slova anglicky
quality; quality in education; instructional quality; educational; content; teacher; teacher education; instruction; research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2015 20:59, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Koncepce je založena na empirickém zkoumání výuky v různých oborech školního vzdělávání s využitím videostudií. Výzkumné poznatky jsou zpracovány do podoby didaktických kazuistik, na jejichž základě autoři směřují k nad-oborovém zobecnění a k začlenění poznatků do stávajících teorií. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení.
Anglicky
The book introduces the content-focused approach to analysing and improving instruction. The approach is based on empirical research on instruction in various school subjects – videostudies on teaching and learning in the classroom were employed. Research findings are presented in form of didactic case studies from which authors strive to generalize across particular school subjects. The authors believe that the book opens the way towards the improvement of instruction based on reflection, and in the future towards a new (productive) culture of teaching and learning.
Návaznosti
GAP407/11/0262, projekt VaV |
|