D 2013

Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu

LOKAJÍČKOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu

Autoři

LOKAJÍČKOVÁ, Veronika

Vydání

Ústí nad Labem, Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV, od s. 284-289, 6 s. 2013

Nakladatel

Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7414-601-5

Klíčová slova česky

kompetence k učení; příležitosti k učení; rozvíjení kompetencí; kvalita výuky; výukové situace; zeměpis

Klíčová slova anglicky

learning competencies; opportunities to learn; developing competencies; instructional quality; teaching situations; geography
Změněno: 17. 3. 2014 13:34, Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky předvýzkumu zaměřeného na příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu. Analýza 7 vyučovacích hodin zeměpisu je ukázkou toho, jak analyzovat kompetenci k učení v praxi. Kvantitativní část se opírá o kategoriální systémy mapující didaktické prostředky a média; výukové fáze; výukové formy; kognitivní náročnost otázek; zadavatele; řešitele; hodnotitele otázek; způsob/formu zadávání; způsob/formu řešení; způsob/formu hodnocení otázek. Kvalitativní část pracuje s metodikou AAA.

Anglicky

The text presents results of the preliminary research which focuses on opportunities for developing learning to learn in geography classroom situations. Analysis of 7 lessons shows how to analyse learning to learn in practice. The quantitative part works with systems of categories and the qualitative part works with AAA methodology.