2013
Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu
LOKAJÍČKOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu
Autoři
LOKAJÍČKOVÁ, Veronika
Vydání
Ústí nad Labem, Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV, od s. 284-289, 6 s. 2013
Nakladatel
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7414-601-5
Klíčová slova česky
kompetence k učení; příležitosti k učení; rozvíjení kompetencí; kvalita výuky; výukové situace; zeměpis
Klíčová slova anglicky
learning competencies; opportunities to learn; developing competencies; instructional quality; teaching situations; geography
Změněno: 17. 3. 2014 13:34, Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky předvýzkumu zaměřeného na příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu. Analýza 7 vyučovacích hodin zeměpisu je ukázkou toho, jak analyzovat kompetenci k učení v praxi. Kvantitativní část se opírá o kategoriální systémy mapující didaktické prostředky a média; výukové fáze; výukové formy; kognitivní náročnost otázek; zadavatele; řešitele; hodnotitele otázek; způsob/formu zadávání; způsob/formu řešení; způsob/formu hodnocení otázek. Kvalitativní část pracuje s metodikou AAA.
Anglicky
The text presents results of the preliminary research which focuses on opportunities for developing learning to learn in geography classroom situations. Analysis of 7 lessons shows how to analyse learning to learn in practice. The quantitative part works with systems of categories and the qualitative part works with AAA methodology.