LOKAJÍČKOVÁ, Veronika. Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu. In Lukáš Círus. Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2013, s. 284-289. ISBN 978-80-7414-601-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu: výsledky předvýzkumu
Autoři LOKAJÍČKOVÁ, Veronika.
Vydání Ústí nad Labem, Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV, od s. 284-289, 6 s. 2013.
Nakladatel Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7414-601-5
Klíčová slova česky kompetence k učení; příležitosti k učení; rozvíjení kompetencí; kvalita výuky; výukové situace; zeměpis
Klíčová slova anglicky learning competencies; opportunities to learn; developing competencies; instructional quality; teaching situations; geography
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D., učo 237142. Změněno: 17. 3. 2014 13:34.
Anotace
Příspěvek prezentuje výsledky předvýzkumu zaměřeného na příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích zeměpisu. Analýza 7 vyučovacích hodin zeměpisu je ukázkou toho, jak analyzovat kompetenci k učení v praxi. Kvantitativní část se opírá o kategoriální systémy mapující didaktické prostředky a média; výukové fáze; výukové formy; kognitivní náročnost otázek; zadavatele; řešitele; hodnotitele otázek; způsob/formu zadávání; způsob/formu řešení; způsob/formu hodnocení otázek. Kvalitativní část pracuje s metodikou AAA.
Anotace anglicky
The text presents results of the preliminary research which focuses on opportunities for developing learning to learn in geography classroom situations. Analysis of 7 lessons shows how to analyse learning to learn in practice. The quantitative part works with systems of categories and the qualitative part works with AAA methodology.
VytisknoutZobrazeno: 21. 8. 2024 12:54