2013
Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou
Název anglicky
Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. od s. 41-46, 6 s. 2013
Nakladatel
Mendelova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071529
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7375-918-6
Klíčová slova česky
Biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání; kompetence hodnotová – životně-orientační
Klíčová slova anglicky
Biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education; value competence – life priorities
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2014 22:13, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. Její charakteristiky autorka spojuje s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje hodnotové – ekosociální – životně-orientační kompetenci učitele. Toto výzkumem podložené pojetí vzdělávání tvoří teoreticko-metodologický rámec pro návrhy jejího rozvoje.
Anglicky
In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of eco-social theories of education. The special attention is paid to value eco-social life priorities teacher’s competence. Based on the research, concept of education creates a theoretical and methodological framework of suggestions for teacher training in this area.