C 2013

Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou

Název anglicky

Education to overcoming violated reciprocity between man and nature

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. od s. 41-46, 6 s. 2013

Nakladatel

Mendelova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071529

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7375-918-6

Klíčová slova česky

Biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání; kompetence hodnotová – životně-orientační

Klíčová slova anglicky

Biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education; value competence – life priorities

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2014 22:13, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. Její charakteristiky autorka spojuje s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje hodnotové – ekosociální – životně-orientační kompetenci učitele. Toto výzkumem podložené pojetí vzdělávání tvoří teoreticko-metodologický rámec pro návrhy jejího rozvoje.

Anglicky

In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of eco-social theories of education. The special attention is paid to value eco-social life priorities teacher’s competence. Based on the research, concept of education creates a theoretical and methodological framework of suggestions for teacher training in this area.