HORKÁ, Hana. Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou. In Danielová, L.; Horáčková, M.; Skalická, I.; Vyleťal, P. (eds.). Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. první. Brno: Mendelova univerzita, 2013, s. 41-46. ISBN 978-80-7375-918-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou
Název anglicky Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. od s. 41-46, 6 s. 2013.
Nakladatel Mendelova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071529
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7375-918-6
Klíčová slova česky Biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání; kompetence hodnotová – životně-orientační
Klíčová slova anglicky Biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education; value competence – life priorities
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 17. 3. 2014 22:13.
Anotace
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. Její charakteristiky autorka spojuje s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje hodnotové – ekosociální – životně-orientační kompetenci učitele. Toto výzkumem podložené pojetí vzdělávání tvoří teoreticko-metodologický rámec pro návrhy jejího rozvoje.
Anotace anglicky
In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of eco-social theories of education. The special attention is paid to value eco-social life priorities teacher’s competence. Based on the research, concept of education creates a theoretical and methodological framework of suggestions for teacher training in this area.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 10:46