t 2013

Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education

PANČOCHA, Karel a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education

Vydání

1. vyd. Brno, 320 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6457-7

Klíčová slova česky

determinanty inkluzivního vzdělávání, sociální inkluze, postoje k osobám s postižením, inkluzivní škola, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, střední vzdělávání, profesní orientace

Klíčová slova anglicky

determinants in inclusive education, social inclusion, attitudes towards people with disabilities, inclusive schools, preschool education, primary education, secondary education, vocational training

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2022 18:48, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

V odborné knize je prezentován výzkum výzkumných týmů výzkumného záměru za sedmý rok jejich činnosti. Jsou zpracovány teoretické otázky determinant inkluzivního vzdělávání, postojů společnosti k osobám se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním a analyzovány otázky důležité pro vývoj inkluzivní školy, jako je školní klima, klima třídy, inkluzivní vyučování, heterogenita, inkluzivní didaktika, hodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání v primárním vzdělávání a jsou rozebírány přístupy k inkluzivnímu vzdělávání žáků s potížemi v učení na základě výzkumu se srovnáním se zahraničními zkušenostmi. Výzkumná šetření byla realizována u dětí předškolního a žáků školního věku se zřetelem na zrakové, sluchové a tělesné postižení, narušenou komunikační schopnost a poruchy autistického spektra.

Anglicky

The book presents research investigations carried out by the research teams during the seventh year of their activities. Theoretical issues concerning determinants in inclusive education, positive attitudes towards people with disabilities and social disadvantages are handled. The book also discusses some important issues for the development of an inclusive school, such as school climate, classroom climate, inclusive teaching, heterogeneity, inclusive didactics, and evaluating conditions for inclusive education during primary education. Approaches to inclusive education for pupils with learning disabilities, based on research and compared with experience from other countries are discussed. The research surveys were carried out with preschool and school-age pupils with visual and hearing impairments, physical disabilities, communication disorders and autism spectrum disorders.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání