J 2013

Internal setting and organizational learning in schools

SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Internal setting and organizational learning in schools

Název česky

Vnitřní prostředí a organizační učení ve škole

Autoři

SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00066824

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

organizační učení; škola; systematičnost učení; faktory vnitřního školního prostředí

Klíčová slova anglicky

organizational learning; school; systematicity of learning; factors of internal school setting

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2014 10:47, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

This article is one of the outcomes of a research project in which we focused on the recognition of the processes of organizational learning in Czech basic schools. In this article we deal with the dimension of the systematicity of organizational learning. In agreement with many other authors we consider the systematicity of learning in schools an important condition for the depth and, therefore, efficiency of organizational learning. We look for an answer to the question of how much influence is exerted by factors of internal school setting on the systematicity of organizational learning. For this analysis we use data of a representative survey conducted in two Regions of the Czech Republic.

Česky

Článek je dalším z výstupů výzkumného projektu, ve kterém jsme se zaměřili na poznání procesů organizačního učení v českých základních školách. V tomto textu se věnujeme dimenzi systematičnosti organizačního učení ve škole. Systematičnost učení ve škole považujeme v souladu s mnohými autory za důležitý předpoklad hloubky a tedy i efektivity organizačního učení. V článku hledáme odpověď na otázku, do jaké míry ovlivňují faktory vnitřního prostředí školy systematičnost organizačního učení. Využíváme přitom data z reprezentativního šetření dvou krajů České republiky.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole