ŠULKOVÁ, Petra a Iva BUREŠOVÁ. Osobnosť a nákupné štýly u mladých dospelých. In Psychologie práce a organizace, Olomouc, 22.-23.5.2013. 2013. ISBN 978-80-244-3502-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnosť a nákupné štýly u mladých dospelých
Název anglicky Personality and shopping styles in young adults
Autoři ŠULKOVÁ, Petra (703 Slovensko, domácí) a Iva BUREŠOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Psychologie práce a organizace, Olomouc, 22.-23.5.2013, 2013.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00071580
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-244-3502-2
Klíčová slova anglicky personality; shopping styles; young; adulthood; identity
Štítky rivok
Změnil Změnila: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D., učo 15694. Změněno: 3. 4. 2014 15:37.
Anotace
Cieĺom výskumnej štúdie bola explorácia možných súvislostí medzi vybranými osobnostními charakteristikami a nákupnými štýlmi u osob v období mladej dospelosti a preskúmanie psychometrických parametrov použitých metod pre ich ďalšie použitie v rámci plánovaného medzikultúrneho zrovnania. Kvantitatívny design výskumu bol realizovaný formou jednorázového dotazníkového šetrenia na súbore 253 respondentov. Použité boli metódy: NEO-FFI (Costa, McCrae, 1989) a CSI (Consumer Style Inventory, Sproles, Kendall, 1986). Primárnym záujmom autorov štúdie bolo overiť, či a akým sposobom ovplyvňujú určité psychologické charakteristiky rozhodoavacie stratégie a nákupné štýly súčasných mladých ľudí a jako tesný je ich vztah k prezentovaniu vlastnej identity cez štýl obliekania.
Anotace anglicky
The purpose of this study was the exploration of possible associations between specific personality traits and shopping styles in the context of fashion at the developmental stage of young adulthood (20-30). Quantitative research was realized on 253 respondents from Slovakia. Two methods were used: NEO-FFI, focused on personality traits and CSI, focused on identifying shopping styles. Six shopping styles in young Slovak adults were identified, namely Hedonistic fashion-conscious, Careful quality-conscious, Carelessly confused, Impulsively carefree, Habitual brand-loyal and Brand-conscious. The strongest correlations were found between Neuroticism and the Carelessly confused (positive), Agreeableness and the Careful quality-conscious (negative), Consciousness and the Careful quality-conscious (positive) and Extraversion and Hedonistic fashion-conscious. The results of this experimental study can serve as a valuable material for the field of marketing psychology focusing on the largest group of consumers of contemporary society – young adults, who support and promote their uniqueness often through fashion items.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 17:54