C 2013

Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World

BOUDA, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World

Název česky

Prožitek jako důležitý aspekt vyučování a učení ve virtuálním světě

Autoři

BOUDA, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

First Edition. United Kingdom, Experiential Learning in Virtual Worlds, od s. 133-150, 18 s. Inter-disciplinary press, 2013

Nakladatel

Inter-disciplinary press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00071594

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-1-84888-189-1

Klíčová slova anglicky

3D learning experience; 3D virtual learning environment; education; Multi-user virtual environment; immersive world learning; inworld; Second Life; Social- and cognitive-connectedness schemata; sims; teaching; VIAKISK; virtual environment

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2014 10:19, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

The chapter presents main issues which are necessary to deal with during implementation of educational activities within a multi-user virtual environment (MUVE). The first area highlighted is the core essence of a new paradigm of teaching and learning, which correlates with the theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses the essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities. Next, the chapter provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, the author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) that was situated in virtual world Second Life and then moved to Open Simulator. The author describes the process of moving virtual island into another destination and discusses implications of this process.