2013
Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World
BOUDA, TomášZákladní údaje
Originální název
Experience as an Essential Aspect of Teaching and Learning in a Virtual World
Název česky
Prožitek jako důležitý aspekt vyučování a učení ve virtuálním světě
Autoři
BOUDA, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
First Edition. United Kingdom, Experiential Learning in Virtual Worlds, od s. 133-150, 18 s. Inter-disciplinary press, 2013
Nakladatel
Inter-disciplinary press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00071594
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-1-84888-189-1
Klíčová slova anglicky
3D learning experience; 3D virtual learning environment; education; Multi-user virtual environment; immersive world learning; inworld; Second Life; Social- and cognitive-connectedness schemata; sims; teaching; VIAKISK; virtual environment
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2014 10:19, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
The chapter presents main issues which are necessary to deal with during implementation of educational activities within a multi-user virtual environment (MUVE). The first area highlighted is the core essence of a new paradigm of teaching and learning, which correlates with the theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses the essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities. Next, the chapter provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, the author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) that was situated in virtual world Second Life and then moved to Open Simulator. The author describes the process of moving virtual island into another destination and discusses implications of this process.