C 2013

Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů

LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Milan POL

Základní údaje

Originální název

Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů

Název česky

Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů

Název anglicky

Inclusion in Education in International Documents

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Vzdělání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu = Education focusing on inclusive didactics and teaching pupils with special educational needs in mainstream schools, od s. 15-30, 16 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00071599

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-6678-6

Klíčová slova česky

inluze ve vzdělávání; škola; vzdělávací politika

Klíčová slova anglicky

inclusion in education; school; educational policy

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2014 10:45, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

V tomto textu ukazujeme, jak se myšlenka inkluze ve vzdělávání a strategie její realizace objevuje ve vybraných mezinárodních dokumentech. Vycházíme z analýzy mezinárodních dokumentů, které považujeme za východisko úvah o inkluzi ve vzdělávání, neboť reflektují základní lidská práva ve druhé polovině 20. století. Dále vycházíme i z dokumentů strategické povahy, které jsou specificky zaměřené na inkluzi ve vzdělávání. Tento druhý typ dokumentů sledujeme od 90. let minulého století a snažíme se tak zachytit vývoj inkluze ve vzdělávání.

Anglicky

In this article we indicate how the idea of inclusion in education and the strategy of its implementation appears in selected international documents. The starting point of our analysis is international documents which we consider as a basis for reflection on inclusion in education, for they reflect the basic human rights in the second half of the 20th century. Our study is also based on documents of strategic nature specifically aimed at inclusion in education. In order to capture the development of inclusion in education we have analysed this second type of documents since the 1990s.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty