2013
Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů
LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Milan POLZákladní údaje
Originální název
Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů
Název česky
Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů
Název anglicky
Inclusion in Education in International Documents
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Vzdělání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu = Education focusing on inclusive didactics and teaching pupils with special educational needs in mainstream schools, od s. 15-30, 16 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00071599
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky
inluze ve vzdělávání; škola; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky
inclusion in education; school; educational policy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2014 10:45, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
V tomto textu ukazujeme, jak se myšlenka inkluze ve vzdělávání a strategie její realizace objevuje ve vybraných mezinárodních dokumentech. Vycházíme z analýzy mezinárodních dokumentů, které považujeme za východisko úvah o inkluzi ve vzdělávání, neboť reflektují základní lidská práva ve druhé polovině 20. století. Dále vycházíme i z dokumentů strategické povahy, které jsou specificky zaměřené na inkluzi ve vzdělávání. Tento druhý typ dokumentů sledujeme od 90. let minulého století a snažíme se tak zachytit vývoj inkluze ve vzdělávání.
Anglicky
In this article we indicate how the idea of inclusion in education and the strategy of its implementation appears in selected international documents. The starting point of our analysis is international documents which we consider as a basis for reflection on inclusion in education, for they reflect the basic human rights in the second half of the 20th century. Our study is also based on documents of strategic nature specifically aimed at inclusion in education. In order to capture the development of inclusion in education we have analysed this second type of documents since the 1990s.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|