KOBÍKOVÁ, Zuzana. Zlá mediální studia a zkoumání stratagemat šedých médií. In Evil Media Konference, Týden vědy na FF MU. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zlá mediální studia a zkoumání stratagemat šedých médií
Název anglicky Evil media and the Reaserch of Gray Media stratagemas
Autoři KOBÍKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Evil Media Konference, Týden vědy na FF MU, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Prezentace příspěvku konference
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00071650
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky new media studies; evil media; gray media; sofism; programmed media
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Jayasundera, učo 52935. Změněno: 31. 1. 2014 20:32.
Anotace
Co je to stratagema? Trik sloužící v argumentaci k oklamání nebo přesvědčení nepřítele, nebo velice účinný prostředek praktiků komunikace, jakými byli řečtí sofisté či Machiavelli? Argumentační faul, nebo návod, jak dostat v každé debatě za pravdu? Neptejme se, zda je to dobré, či zlé, ale zda je to účinné: Staví se sofistickým způsobem k užívání stratagemat v rámci teoretického zkoumání programovaných médií Zlá mediální studia. V rámci příspěvku se v intencích hlavních tezí interpretovaného stratagematu č. 4 (Fuller a Goffey, 2007) pokusím rozeznat a představit stratagemické chování subjektů zapojených v sítích interakcí tzv. zóny šedých médií. Cílem příspěvku je zmiňovaný přístup ilustrovat na (humorném) příkladu stratagematické konstrukce osobité public relations reality, ale také na (seriózním) příkladu teoretického odhalování ne-samozřejmosti hypertextu.
Anotace anglicky
What is stratagema? The trick used in the argument or persuasion to deceive the enemy, or a very effective means of communication practitioners such were Greek sophists or Machiavelli? Argument foul or the art of how to get in every debate the truth? Do not ask whether it is good or bad, but whether it is effective, in this way Evil media studies deal with sofistic way of using stratagemas in the theoretical investigation of programmed media. As a contribution in terms of the main theses interpreted stratagematu No. 4 (Fuller and Goffey, 2007) try to identify and introduce stratagemic behavior of those involved in the interaction networks called gray zone media. The aim of this paper is to illustrate the approach mentioned (humorous) example stratagematical design distinctive public relations reality, but also the (serious) example of the theoretical detection of non-obviousness of hypertext.
Návaznosti
MUNI/A/0740/2012, interní kód MUNázev: Příprava a zahájení pramenného výzkumu k problematice dějin hudební kultury města Brna
Investor: Masarykova univerzita, Příprava a zahájení pramenného výzkumu k problematice dějin hudební kultury města Brna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 7. 2024 14:33